Garantie en klachtenbeleid
1.Wettelijke garantie
Als consument heb je recht op een wettelijke garantie van twee (2) jaar op nieuwe producten.
Voor tweedehandsgoederen geldt een garantie van één (1) jaar.
De garantie dekt elk fabricage- of conformiteitsgebrek dat zich voordoet binnen deze periode, te rekenen vanaf de leveringsdatum.
Fabrieksgaranties op onze producten
Naast de wettelijke garantie gelden voor alle producten in ons assortiment de fabrieksgaranties die door onze Europese leveranciers worden aangeboden.
Omdat elke categorie (zonne-energie, verwarming en energiebeheer) en elk merk zijn eigen garantievoorwaarden hanteert, vermelden wij bij elk product afzonderlijk:
- de duur van de fabrieksgarantie
- wat er precies gedekt wordt
- eventuele uitzonderingen of voorwaarden
Zo weet je altijd exact welke garantie van toepassing is op jouw toestel.
De fabrieksgarantie geldt op voorwaarde dat het product correct wordt geplaatst, gebruikt en onderhouden volgens de meegeleverde instructies.
Schade door foutieve montage, verkeerd gebruik, overbelasting, externe invloeden (storm, water, bliksem, vandalisme, enz.) of wijzigingen door derden valt niet onder de garantie.
Melding van gebreken
Elk gebrek moet binnen een redelijke termijn en uiterlijk twee (2) maanden na vaststelling schriftelijk aan GreenFlow-Energy worden gemeld,
via e-mail of aangetekende post.
Na goedkeuring van de garantieclaim ontvang je instructies voor eventuele terugzending of controle.
Een product mag niet zonder voorafgaande toestemming worden teruggestuurd.
Herstelling of vervanging
Na ontvangst van het defecte product beslist GreenFlow-Energy (of de fabrikant) om het product te herstellen of te vervangen.
Alle kosten die rechtstreeks verband houden met de herstelling of vervanging binnen de garantieperiode worden door GreenFlow-Energy gedragen.
Indien herstelling of vervanging niet mogelijk is binnen een redelijke termijn, wordt het aankoopbedrag terugbetaald binnen 14 dagen na ontvangst van het defecte product.
Uitsluitingen
De garantie vervalt bij:
*onoordeelkundig gebruik, montage of onderhoud;
*schade door externe oorzaken of overmacht (storm, bliksem, brand, vandalisme, enz.);
*wijzigingen of herstellingen door niet-erkende personen;
*normale slijtage, verkleuring of esthetische afwijkingen.
2.Klachtenprocedure
Heb je een klacht of probleem, neem dan eerst contact op met GreenFlow-Energy via de gebruikelijke contactgegevens.
Indien het geschil niet in der minne kan worden opgelost, kun je terecht bij:
*de Consumentenombudsdienst, Koning Albert II-laan 8 bus 1, 1000 Brussel;
*of via Becom, dat bemiddelt tussen consument en webshop
(online formulier op https://becom.digital/nl/klachten/ of per post: Markiesstraat 1, 1000 Brussel, info@becom.digital