Garantie en klachtenbeleid
1.Wettelijke garantie
Als consument heb je recht op een wettelijke garantie van twee (2) jaar op nieuwe producten.
Voor tweedehandsgoederen geldt een garantie van één (1) jaar.
De garantie dekt elk fabricage- of conformiteitsgebrek dat zich voordoet binnen deze periode, te rekenen vanaf de leveringsdatum.
Fabrieksgaranties op onderdelen
Naast de wettelijke garantie gelden voor de GreenFlow-Energy-systemen volgende fabrieksgaranties van onze leveranciers:
*Zonnepanelen: 25 jaar vermogens- en productgarantie.
*Micro-omvormers: 12 jaar garantie tegen materiaal- of fabricagefouten.
*Overige onderdelen (kabels, connectoren, steunframes, enz.): 2 jaar garantie.
Deze garanties gelden zolang de producten correct zijn geïnstalleerd, gebruikt en onderhouden volgens de montage- en veiligheidsinstructies.
Schade door onoordeelkundige installatie, verkeerd gebruik, externe invloeden (zoals storm, bliksem of vandalisme) of wijzigingen door derden valt niet onder de garantie.
Melding van gebreken
Elk gebrek moet binnen een redelijke termijn en uiterlijk twee (2) maanden na vaststelling schriftelijk aan GreenFlow-Energy worden gemeld,
via e-mail of aangetekende post.
Na goedkeuring van de garantieclaim ontvang je instructies voor eventuele terugzending of controle.
Een product mag niet zonder voorafgaande toestemming worden teruggestuurd.
Herstelling of vervanging
Na ontvangst van het defecte product beslist GreenFlow-Energy (of de fabrikant) om het product te herstellen of te vervangen.
Alle kosten die rechtstreeks verband houden met de herstelling of vervanging binnen de garantieperiode worden door GreenFlow-Energy gedragen.
Indien herstelling of vervanging niet mogelijk is binnen een redelijke termijn, wordt het aankoopbedrag terugbetaald binnen 14 dagen na ontvangst van het defecte product.
Uitsluitingen
De garantie vervalt bij:
*onoordeelkundig gebruik, montage of onderhoud;
*schade door externe oorzaken of overmacht (storm, bliksem, brand, vandalisme, enz.);
*wijzigingen of herstellingen door niet-erkende personen;
*normale slijtage, verkleuring of esthetische afwijkingen.
2.Klachtenprocedure
Heb je een klacht of probleem, neem dan eerst contact op met GreenFlow-Energy via de gebruikelijke contactgegevens.
Indien het geschil niet in der minne kan worden opgelost, kun je terecht bij:
*de Consumentenombudsdienst, Koning Albert II-laan 8 bus 1, 1000 Brussel;
*of via Becom, dat bemiddelt tussen consument en webshop
(online formulier op https://becom.digital/nl/klachten/ of per post: Markiesstraat 1, 1000 Brussel, info@becom.digital